Shop Mobile More Submit  Join Login

Canis-ferox has limited the viewing of this artwork
to members of the DeviantArt community only.

You can log in or become a member for FREE!

Alright, last of the upload onslaught for tonight. And the first thing I've drawn in 2012. This is my primary Skyrim character, a Khajiit based on Shadowfire. I find it interesting: Shadowfire was indirectly inspired by a cat (it went like this: cat -> ferret/weasel -> wolf -> invented
kind of wolf-thing), and now it's come back to a cat character based on him. Who is also a master archer, or I'm working on that anyway. :dummy: I just named him Shadow because calling him Shadowfire felt weird for some reason. But he does use a lot of fire magic to compensate for his shortened name. = D Also the flame breath shout. I love the flame breath shout. Took a while to find the right sort of hooded robe thing for the look I wanted, and it's still not dark green, but he's a pretty good approximation of Shadowfire if he were a Khajiit. Black and gray fur, orange eyes, very narrow build (I like that you can customize the build of your characters in Skyrim) even a scar near one eye. Plus he gets to do a lot of traveling through the wilds, which is also something Shadowfire did and does a lot of. I've completed the main quest and the College of Winterhold questline with him, and now working on the Companions, though that one feels a little less suited to a stealthy archer/mage type like Shadow here xD

What I wonder is what happens to his ears when he wears that hood. They appear to flatten entirely.
Add a Comment:
 
:iconmetallurgicalmonster:
metallurgicalmonster Featured By Owner Jul 15, 2012  Hobbyist General Artist
A khajiit, just lke me!! :icondancingcatplz:
Reply
:iconjet7st:
jet7ST Featured By Owner Jul 6, 2012
Awesome.
Reply
:iconsmilewhendead:
SmileWhenDead Featured By Owner Jun 2, 2012  Hobbyist General Artist
Looks a lot like my Thief named Dar'khar. :D
Reply
:iconsketchypaper:
SketchyPaper Featured By Owner Apr 27, 2012  Hobbyist Artist
Honestly, I'd only get as far as the head done.

10 points to you sir
Reply
:iconticklemehoho:
TickleMeHoHo Featured By Owner Apr 19, 2012  Hobbyist General Artist
"Ma'iq is tired now, go bother somebody else..."
Reply
:iconxxicetailxx:
xXIcetailXx Featured By Owner Apr 18, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Yay! love it, I'm also a Khajiit but the female Khajiit's aren't all that great at hand-to-hand combat :/
Reply
:iconwolfskinny:
wolfskinny Featured By Owner Apr 15, 2012  Hobbyist Artist
awesome :3
Reply
:iconrocco-kreuzer:
rocco-kreuzer Featured By Owner Apr 10, 2012
nice draw that khajiit
Reply
:icongamefreek24:
Gamefreek24 Featured By Owner Apr 2, 2012
My Khajiit is named Subterfuge, 'cause it sounds cool. My old one was Sir Ga'mon the 2nd, but that one got deleted, which sucks as he had level 100 sneak, and 85-ish Pickpocket and One-Handed.
Reply
:icongamefreek24:
Gamefreek24 Featured By Owner Apr 2, 2012
Very nice. Better than I could do even if I'm motivated.
Reply
:icondinofelini:
Dinofelini Featured By Owner Mar 18, 2012  Professional Digital Artist
Amazing! I love the way you drew the clothes and hood!
Ha ha maybe all Khajiits flatten their ears when wearing a hood or a helmet XD


Check out my Khajiit pencil drawings XD i hope u like them too!
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 21, 2012  Student General Artist
Thank you! Those were a bit of a challenge~
Haha maybe so. Or they have magic ears |D

Certainly, I'll go look at those~ :D
Reply
:iconanwel:
Anwel Featured By Owner Mar 17, 2012
Nice!
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 21, 2012  Student General Artist
Thanks!
Reply
:iconarchangelvampire:
ArchangelVampire Featured By Owner Mar 7, 2012  Hobbyist Traditional Artist
This is fantastic! I've been wanting to draw my Khajiit character too, but I can't find a good angel or get her to sit still xD. Lol I have a hard time drawing things unless I have a reference. I HATE that you can't marry Khajiit, that's SOO not fair lol they're soooo fine :D
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 8, 2012  Student General Artist
Thank you! :D I did these from reference. Khajiits are a bit of a challenge, but a fun one, lol. I just had them stand there until I got the pictures done. xD And I agree, lol. I mean if my character is a khajiit, it seems natural that it would want to marry another khajiit. I know there aren't many in the game but there are some. What about the trading caravan people? :lol:
Reply
:iconarchangelvampire:
ArchangelVampire Featured By Owner Mar 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Haha you're telling me. I tried drawing mine tonight and failed epically. Lol ikr. Oooo I'll have to look about that :D
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 8, 2012  Student General Artist
Haha, good luck if you try again. I kept having to bump the controls a bit so it wouldn't go into that camera-rotating thing it does on idle. xD Pretty sure you can't marry them... but they need to make a patch for it, lol.
Reply
:iconarchangelvampire:
ArchangelVampire Featured By Owner Mar 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Haha thank you. And so true
Reply
:icondoublemooneclipse:
DoubleMoonEclipse Featured By Owner Feb 24, 2012
Inspired me to draw my Khajiit...And I did :D
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
Awesome :D Hooray for Khajiit-drawing! :iconepichighfiveplz:
Reply
:icondoublemooneclipse:
DoubleMoonEclipse Featured By Owner Mar 2, 2012
lol! yey!
Reply
:iconmothermetroid:
MotherMetroid Featured By Owner Feb 20, 2012
loooove this.
Khajiits are awesome
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Feb 20, 2012  Student General Artist
Thank you! That they are :]
Reply
:icon3dmaxinator:
3Dmaxinator Featured By Owner Feb 3, 2012  Student
FREAKING AWESOME I LOVE KNAJIITS even though i am an imperial but anyways THEY ARE AWESOME your talent is FANTASTIC as well!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):):):) and death to all nords in SKYRIM!!!!
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
Thank you! :la: Much appreciated~ Khajiits are by far my favorite :D

Haha you have the same icon as the poster before you and it made me do a double take. |D
Reply
:iconnrarts:
NRArts Featured By Owner Feb 3, 2012  Student General Artist
I really like this...amazing sketch dragging this to my favorites for sure!
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
Thank you! :D
Reply
:iconshifty53:
shifty53 Featured By Owner Jan 26, 2012  Student Writer
This is exactly what my khajiit in skyrim looks like! ps: mines name is Seff.
This is definately the BEST khajiit sketch I've ever seen. A true masterpiece. I suck to much to ever make anything near this good. But I'm more into writing so maybe thats why, ah but that doesn't matter, what matters is that I love this sketch!
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
Haha that's awesome. Khajiit twins = D

Thanks so much! Means a lot~ And keep at it; a year ago I probably couldn't have done this either. |D
Reply
:iconoreo-falcon:
Oreo-Falcon Featured By Owner Jan 11, 2012
Love khajiits! My sister made an all black she-khajiit in Oblivion and named her Shadow too. :0
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
Thanks! Haha, Shadow's what I originally wanted to name one of my cats. ^^
Reply
:iconfrozenrealm:
FrozenRealm Featured By Owner Jan 11, 2012
Gooooood!
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
Thanks! :]
Reply
:icondaughterofeast:
daughterofeast Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Digital Artist
I love the Khajiit's! I have a female and I'm doing the Thieves Guild at the moment. C8
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
Khajiits are awesome :D I still need to finish that questline, lol.
Reply
:iconpochachou:
Pochachou Featured By Owner Jan 6, 2012  Student Traditional Artist
I really like the mage robes in "Skyrim". They look WAY better compared to the ones in "Oblivion" in my opinion. I wonder about the ears myself lol (I play as a Khajiit, too)
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 1, 2012  Student General Artist
I definitely agree. I like pretty much all of them but these hooded ones are the best~
Reply
:iconhyperwires:
hyperwires Featured By Owner Jan 2, 2012  Student General Artist
I've always wondered about the ears, too! I was so excited that they introduced ear tufts to the khajiits in skyrim, but when I put on a helmet, the ears just flatten and disappear completely.

I, too, play an archer khajiit, yet I'm more of a thief character.
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 8, 2012  Student General Artist
Haha yes. I kept hoping there would be ear tufts. I rarely wear helmets now because I like the ears |D

Yay archer-khaiits! My other khajiit is a thief, it's fun. :]
Reply
:iconyawningwolf:
YawningWolf Featured By Owner Jan 2, 2012  Hobbyist Photographer
He looks really cute :D
I feel like an outsider with my Khajiit character.. She is an archer, wears a heavy armor (so you can't even tell if shes male or female :XD:) and fights with the two handed hammers.. a real lady :XD:

I really would like to wear a light armor, but my character can die with the heavy armor pretty fast, so she would die much faster with the light armor.. hnnngh..
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 8, 2012  Student General Artist
Thanks! c:
Lol awesome. She sounds hardcore. xD I keep wanting to make a heavy armor character but I haven't gotten around to it yet.

Wonder if it's a female khajiit thing? Mine do fine with light armor, but then they're both male. The females are smaller. And I've been using light armor on mine since the start. :shrug:
Reply
:iconarceale:
Arceale Featured By Owner Jan 2, 2012  Hobbyist Digital Artist
Did you just look in my savegame or what? My character is just like that. xD
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 8, 2012  Student General Artist
Haha, awesome :iconepichighfiveplz:
Reply
:iconcrimsoncrown:
CrimsonCrown Featured By Owner Jan 1, 2012  Student Digital Artist
UUu khajiit!! Go make M'aiq o3o who ever that it xD
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 8, 2012  Student General Artist
M'aiq is awesome :D
Reply
:iconcrimsoncrown:
CrimsonCrown Featured By Owner Mar 9, 2012  Student Digital Artist
A favorable character xD love him
Reply
:iconqueen-tara:
queen-tara Featured By Owner Jan 1, 2012   Digital Artist
without even looking at the description, my mind went "Omg she drew a Khajiit |D"
Reply
:iconcanis-ferox:
Canis-ferox Featured By Owner Mar 8, 2012  Student General Artist
:iconshaplz: Yay khajiits! :D </late reply>
Reply
:iconqueen-tara:
queen-tara Featured By Owner Mar 9, 2012   Digital Artist
LOL about two months late :lmao:
Reply
Add a Comment: